30-sekunder, underbart är kort och kallt!

Skärmavbild 2017-05-11 kl. 08.05.35
Halloj på er! Bilden är från gårdagskvällens träning med Contis, det må se vackert ut men det var ack så kallt. Vi kunde konstatera att det lika gärna kunde ha varit början av mars som mitten av maj. Oavsett vad så var det en bra dag igår, jag duschade två gånger och det betyder oftast att man har tränat två gånger, som igår. Var iväg till Svettis med Big Boss på lunchen och späkte benen vilket kanske inte var det idealiska upplägget med tanke på vad som stundade på kvällen i träningsväg. Egentligen var min plan bara att rulla lite eftersom jag hade kört ettor dagen innan som ni kanske minns, jag minns det iallafall tydligt. Nu ville Contis maximera sin träning så han ville köra 6 x 30″ och vem är jag att protestera. Sedan passade det rätt bra att få kvalitetspass nummer två för veckan avklarat redan då kvällen bjuder fotbollsträning och sånt.

Så vi dunkade väl på med 30-sekundare, benen funkade rätt bra ändå, full spurt och sedan försöka hålla i upp till just 30 sekunder. Det kan bli helt fantastiskt jobbigt och kan ge ett perspektiv om hur underbart långa 10 sekunder kan vara. Smällde ändå i med över 900W i tillslaget på alla utom en så jag för vara rätt nöjd, toppnoteringen på 970W så ynka 30W till att spräcka den där 1000W-gränsen. Borde ske snart.

Ni kan som alltid glutta allt på Strava här. Idag blir det nog helvila, kan kanske behövas det också emellanåt. Men det får ju inte bli en vana.

Kommentera

