Hårda intervaller med klubben

God morgon, idag är jag härligt förstörd i benen. Orsaken till står att läsa i rubriken, det var tisdagsintervaller med klubben en lika fin som jobbig tradition. Dessutom hade jag skissat ihop passet så jag får väl lite skylla mig själv. 2 x 15′ i lagtempoform (5 personer), följt av några backspurter. Fick med mig Quintana, Froomie, CRT-Fredrik och David i mtt gäng, idel åkstarka cyklister. Planen var väl att det inte skulle gå lika hårt som när vi kör fyror, men lite medvind och åksugna killar så är det lätt hänt att det går fort. Efter drygt 3-4 förningar från min sida så inser jag att det här kommer aldrig att gå, håller på att flyga av men lyckas på något vis återansluta och sedan har jag fullt sjå att bara sitta med. Får lite förnyad kraft och sätter näsan i fartvinden två gånger till, dumt beslut då jag per omgående blir helstum. Lyckas hänga kvar och nu är det bara CRT-Fredrik och Quintana som orkar dra, lättad slår klockan 15′ och vi kan slå av på takten. På grund av vägens beskaffenhet bli vilan runt 30′ till nästa intervall, den kommer utspela sig i motvind/kantvind och jag känner i benen att det kommer bli ett krig direkt. Orkar gneta mig med i dryga 6-7′ innan vi når kantvinden och där åker jag av direkt, alltid roligt att vara kedjans svagaste länk, gnetar på så hårt jag själv förmår i motvinden, klockan går för jäkla sakta men till sist har den nått 15′, nu är det bara transport i vinden till backen där spurterna ska ske. Tacksam att gänget inväntat mig så jag slipper köra den vindpinade sträckan själv, dock får dom ytterligare fartfeeling och mina ben har ingen feeling så sista biten blir ändå soloplog.
Till sist blir det bara jag och superVet-Bosse som kör backspurterna, tre till antalet, det är spiken i kistan. Nedrullen i motvinden från Skultuna hem blir en långsam historia där jag svär inombords över den kyliga vinden.
Skärmavbild 2017-05-17 kl. 06.44.41
Väl hemma är jag rätt paj. Klockan är mycket dessutom. Hoppas att passet gav något, dom säger ju att man ska köra med dom som är starkare och jag är ju en firm believer i att hårt regelbundet jobb ska betala sig i längden så jag väntar på att casha in. Till dess borde jag bli 5-10 kg tyngre för att hävda mig på Västmanländska platta vägar.

Strava på passet finner ni här om ni vill gräva i watt och sånt därnt som jag inte ska tråka ut er med idag.

Idag blir det en sväng till Svettis med Big Boss på lunchen men det är också allt. Ska jobba på IFK Västerås A-lagsmatch på Solid Park ikväll så det lär bli sent igen. Ännu mer intressant blir logistikpucken när min bil ännu en gång är trasig. Det är väl en ekonomiskt ruinerande pryl den där bilen. Blir spännande dessutom att vara utan bil i 2,5 vecka minst.

Kommentera

