Full gas mot helgen!

Skärmavbild 2017-05-19 kl. 19.02.12
God kväll börjar väl med en bild på min mäktigt deffade (!?!) vad muskel och det lär ju knappast ge någon av mina konkurrenter någon mardröm. Om ni sedan gluttar rikigt noggrant så ser ni ett Västmanlänskt berg i bakgrunden: Col de Frögärde (200 m @ 3%) som det så vackert heter på Strava. Så där ser ni vad vi har att jobba med här i Västeråstrakterna. Ni måste ju förstå att 60 kg är fördelaktigt här, speciellt om det blåser lite kantvind. Nog om detta nu.

Det var fullt spjäll idag på jobbet, skulle lunchgymma med Big Boss men av det blev noll och intet. Avrundade dagen med ett kundbesök och kunde sedan trampa iväg i sommarvärmen 26-27 grader är svårt att gnälla på även om man har usla ben. Vevade ut på Björnön, något jag bara gör en eller två gånger per säsong, mest på grund av att det är en ”dead-end road” och för att det blir galet trafikerat med badgäster när isen släpper på Mälaren. Annars är det en böljande och rätt kuperad vägsnutt som är galet skoj att cykla. Vevade sedan på runt Gäddeholmsbacken och ut mot Karelberget (låter klart värre än det är (700 meter @ 3% enligt Strava). Sedan vidare ut mot Orresta och sedan in i sedvanlig Västmanländsk gnetvind tillbaka till Anundshög och hem. Landade nöjd med 2 h 20 min på cykeldatorn och så var det väl bara att ta tag i det där med kvällsmat och nu har jag landat här i uterummet. Ni kan så klart se Strava på min ”bergsetapp” här.

Kommentera

