Fyrar av fyror på åsen

Skärmavbild 2017-05-19 kl. 08.09.45.png
Kvällar som igår är kvällar när jag mer än väl förstår varför jag älskar att cykla. Fullt med cyklister som vill späka sig med intervaller i sommarvärmen och ett par ben som till fullo ställer upp på allt man ber dom om. Det är såklart en ofelbar kombination som ni kanske förstår. Upplägget är klassiskt, 5 x 4′ på 4 st cyklister, fullt ställ! Med mig fick jag Sandell-Kallen, Glas-Fredrik och Contis som p g a skadestrul bara skulle sitta på hjul mest. Som sagt var benen helt glimrande, det har tagit dom några dagar att komma dit i det här träningsblocket (eller barnfria träningsveckan). Dessvärre ballade min wattmätare ur så jag kan ju inte riktigt säga om siffrorna var bra, men känslan var överjävligt bra. Glas-Fredrik valde att vara passiv (vilket är helt okej) och bara ta del i dragjobbet under sista hälften av intervallerna, så det blev ju mest jag och Sandell-Kallen som höll farten. Kalle sitter ju inne på en massa eliterfarenhet och även om han inte tränar lika mycket som förr så räcker det rätt långt ändå, finns mycket cykel i dom benen om man säger så. För egen del har ni ju redan förstått att det gick bra, kunde alltid kaka på en växel till och applicera tryck i pedalerna, en helt annan känsla än i tisdags. Kanske är det värmen eller bara det att jag behöver några dagar med mycket cykel för att komma igång.
Skärmavbild 2017-05-19 kl. 08.09.07
Efter återsamlingen i Ramnäs så var det dags för det klassiska tjyv och rackarspelet till Skultuna. Hade fortfarande lite ben att åka med och var lite offensiv, men som så många gånger förr så var det ingen som fick något större utrymme och alla anlände i samlad trupp i Skultuna och sedan var det underbart nedrull i kvällssolen som Markus bild (överst i inlägget) beskriver. Strava kan ni ju se här.

Imorse blidde det bara lätt snurr på lill-kakan på skönslitna ben. Blir väl något lite längre hem i eftermiddag, gäller att kräma ur det som finns av sommarvärmen innan den försvinner igen.

Kommentera

