Måndagstankar om VSM och lite sånt

God lunchlåda på er! Jag har nyss avslutat ett gympass på Svettis med Big Boss vilket lär bli det enda i träningsväg idag. Körde det sedvanliga benpasset med den skillnaden att jag nu har dragit ned vikterna med runt 40% då jag inte vill fläska på svintungt under säsongen utan bara bibehålla det jag har byggt upp. Hoppas såklart att det kommer bli ett framgångsrecept.

Annars läste jag igår att den goda Tomas Åström hade varit med och provkört linjebanan för veteran-SM, det han skriver om banan får mig inte direkt mindre sugen på att verkligen ge det en rejäl chans att vara mitt bästa jag om 5 veckor. Jag kommer sannolikt inte på många år hitta en bana i Sverige som är mer lämpad för mina styrkor som cyklist eller min kroppsbyggnad. Med en backe om 3 km med 5% snittlutning 25 km från mål känns det NÄSTAN idealiskt. Som ni förstår så ser jag det ändå som chans att till sist ha någon glädje av att bo i Sverige och tävlingscykla när man väger in på 60 pannor.
img_2473
Så jag lär väl sätta mig på kammaren och fundera över vilken approach jag ska ha för att komma dit i bästa möjliga form. Vägen dit lär gå via Stockholmshelgen om två veckor iallafall där jag i bästa fall räknar med tre starter: Falkenloppet, Arlanda Test Track och Nationaldagsloppet. Gissningsvis inga banor där jag kan göra någon skillnad, men tävling är ibland den bästa träningen.

Som ni kan förstå så är jag mäkta peppad just nu. Kul.

Kommentera

