Solskensintervaller på Monark

Skärmavbild 2017-05-23 kl. 20.21.27
God afton på er! Jag har svårt att tänka mig något bättre sätt att spendera min sista afton som 41-åring på än på Monarken. Det kändes ju helt logiskt (och motiverande) att göra det också när det var dryga 20 grader och solsken ute. Men ibland får man bara vara nöjd med den träning som blir av och jag är ju beredd på att det blir mer inomhus när jag har barnen. Så när jag hade sett till att barnen hade fått i sig mat så slängde jag mig upp på Monarken. Planen för passet var 6 x 6′ på 270W (4,5W/kg) det vill säga runt tröskel, tricket med passet var att den första intervallen höll jag 100 rpm och nästa 60 rpm, så fortsatte det till den sista där jag skiftade kadensen varannan minut. Måste säga att det blev ett rätt bra pass och känslan var hyfsat bra ändå. Trött blev jag åtminstone, det borde ju vara värt något bara det. Klarade av att hålla den planerade watten också så det var ju en bonus jag kunde mjölka ur den här 41-åriga gubbkroppen.

Hoppas hinna ut och snurra en sväng imorgon kväll, men det visar sig väl. Jag och barnen ska väl fira den stora dagen med pizza och godis. Nu ska jag slänga upp benen i soffan här.

Kommentera

