Ettor i högsommarvärme

God afton på er! Efter allt gnäll om snö och sånt där den här våren så levererar Sverige sjukt vackert väder just nu. För min del kan det gärna fortsätta i den här stilen till oktober, jag har inga problem alls med att hantera värme på träning och tävling, så håll i det här kanonvädret är min uppmaning.

Idag har det annars varit uppstigning i svinottan då Melker spelat fotbollscup i dagarna tre. Lyckades få en prestationslucka när Folke skulle hem till en kompis och leka och Melker tog sig för egen maskin till nästa match. Då passade det lägligt att träna och sedan avrunda tävlingen vid hans match. Passade även på att göra det mesta och bästa av tiden jag fick så jag körde ettor under passet. Ettor är ju som alltid en fest och ett bevis på hur långsamt tiden kan gå när det blir jobbigt.
Skärmavbild 2017-05-27 kl. 19.32.35
Sjukt vackert var det visst också, men när man kör ettor så slipper man ju tänka på sånt också. Fick in det lite udda antalet av sju stycken ettor, målet var att försöka hålla mig runt 350W ge och ta lite, tog förvisso asmycket i en av intervallerna som gick uppför och då hamrade jag in hela 429W, annars låg jag stadigt runt 350W. Kändes som ett stabilt besked idag faktiskt och effektiv träning. Strava kan ni se här.

Sedan hann jag kika lite på Girot innan jag fick åka tillbaka till fotbollscupen och bemanna en kiosk, sånt man gör i föreningsarbete helt enkelt. Nu har vi nyss ätit mat och snart åker väl godisskålarna fram här, det ser jag framemot. Det och ännu en solig dag imorgon, med sovmorgon.

Kommentera

