HTFU-intervaller med klubben

God morgon på er, det blev visst inget bloggat igår men däremot blev det lite tränat. Det bjöds upp till dans med klubben i regnet på kvällen. Det var undertecknad som hade uppviglat till passet som i grundformen skulle bestå av tre frifartssträckor, ett klassiskt tävlingslikt pass som brukar bita rätt bra i ben och lungor. Nu var det bara det där lilla dilemmat med regnet, av gammal hävd så gillar cyklister inte att träna i regn så jag var lite rädd att folk inte skulle dyka upp. Nu blev vi ändå till sist 8 st som ville prova benen. När vi rullade ut mot Skultuna och starten av den första intervallen så började det regna igen, ganska mycket den här gången. Jag var rätt kall och genomblöt när vi startade den första frifartssträckan men det glömmer man ju rätt fort. Inledningsvis gick det städat, Froomie satte upp farten, Tobias tog över och sedan tog jag en förning på ett par minuter. Trodde där och då att ingen var sugen på att köra offensivt men tji fick jag när Contis kom farandes som ett skott bakifrån, Froomie fann sig och gick med, själv reagerade jag en smula sent. Satt där med 30-40 meter att täta, gjorde en hård insats men dog lite med dom förhatliga 20 meterna kvar och stumnade betänkligt. Tacknämligt dök Tobias upp igen och vi fick ett bra partempo den sista biten, kände mig hyfsat stark ändå. Fick ihop 19′ med bra tryck i pedalerna och 251W trots en del hjulsittande och medvind.

Vi samlade ihop gänget och insåg att den tänkta rundan i vädret skulle innebära för mycket kyla och väta så vi valde att bara köra en frifartssträcka tillbaka längs samma väg igen. Vevade lite lätt några minuter innan det brakade loss igen, denna gången klart offensivare redan från början. Plockade några attacker från Froomie men satte inte näsan i vädret förrän lagom till Contis attackerade stenhårt. Försökte täta det också men insåg snabbt att jag inte skulle orka plocka den. Tobias skarvade på min dragning och gick ikapp. Lyckligtvis fick jag sällskap och hamnade i ännu en partemposits och sakta men säkert kunde vi håva in Tobias som hade stumnat lite bakom Froomie och Contis. Sedan var det full gas fortsatt sista biten till Skultuna. Fick ihop 16′ på 258W också det helt okej siffror med tanke på hjulsittande. Alla var lagom nöjda, blöta och trötta när vi rullade hemåt.

Jag är som sagt nöjd med känslan i hur jag orkar ligga och trycka på under en längre tid, önskvärt vore att inför SM få upp effekten med 10-15W då skulle jag känna mig nöjd. En månad kvar, hur svårt kan det vara egentligen?

Kommentera

