Fredag och veckans viktigaste pass!

Skärmavbild 2017-06-02 kl. 18.49.50
God bästa-dagen-i-veckans-kväll på er! Fredagar är väl ändå något speciellt, har alltid varit och kommer alltid vara. Man kan summera en tung arbetsvecka och se framemot en underbar helg med barnen/familjen eller som för undertecknad varannan vecka se framemot antingen distanspass eller tävlingar, denna helgen är det som ni redan läst det sistnämnda som gäller. Hade jag haft en tempohoj hade jag gärna kört hela Stockholms 4-dagars, nu kliver jag in i tävlandet på söndag och missar därmed sammandraget. Oavsett vad ska det bli roligt att stångas med en massa H40-gubbar i Nynäshamn på söndag. Men nu var det väl fredagen det skulle handla om? Rullade dryga 56′ till jobbet imorse, lätta växlar för att rulla ur gårdagens duvning. Magiskt fin men kall morgon, inte riktigt temperatuer man önskar i juni, men det snöade åtminstone inte.

På lunchen travade Big Boss och jag till Svettis och jag körde genom min bålcirkel. Inte superroligt men sådan där träning som din kropp kommer tacka dig för att du sköter på sikt. Kanske kommer jag ha träningsvärk imorgon, det är ju inte omöjligt.

Kunde stämpla ut och finna att temperaturen var hyfsat behaglig men att det blåste från alla dess håll istället, men det snöade ju inte så vem är jag att klaga. De veckor jag har möjlighet att cykla efter jobbet på fredagar är det lite av en underbar ventil. Man hinner bearbeta en hel arbetsvecka och alla intryck på ett positivt sätt. Idag ville jag inte sätta något större tryck i pedalerna så det gick inte fort hela tiden, eller det gick aldrig fort skulle jag säga och ärligt var jag rätt seg i benen. Men som sagt det är ett njutningspass det där fredagspasset. Skrapade ihop 1 timma och 47 minuter innan jag slängde ihop en pizza och fick en kall öl. Livskvalitet som det ska vara!

Imorgon stundar väckningspass, Melkers fotbollsmatch och Loop Troop’s-spelning på Vallby och häng med bra folk. Förhoppningsvis fulltankad med massa positiv energi som jag kan applicera på Falkenloppet på söndag, men vi lär ju höras innan dess.

Kommentera

