Arlanda Test Track RR från en fegis – DNF

Som ni förstår så var det ju ingen höjdarkväll på Arlanda Test Track för min del. Eller alltså det är alltid en höjdare att få åka på tävling och hänga med folk som gillar cykel lika bra som jag gör. Men det skulle ju vara ännu lite roligare om det fick gå lite bättre än idag.

Redan direkt vid starten så var jag inte på hugget och blev nog lite tagen på sängen av hur fort det började gå direkt, vilket jag mycket väl borde ha vetat eftersom jag kört här förut. Sedan vet jag ju med mig att jag är kass på att ta för mig så efter ett tag satt jag där långt bak i Cummings-position igen. Och idag gick det riktigt fooort, speciellt blev det svettigt varje varv på målrakan där vinden dessutom var sådär segt emot. Folk framför började också få tufft att bita sig kvar i svansen så jag bombade några gånger och tog ansvar för att vi skulle hålla oss kvar. Några försvann av och jag stretade på men det var liksom oundvikligt vad som skulle hända. Jag har inte obegränsat med 50-sekundare på 360 watt liksom. Klev av efter dryga halva loppet. Sur, bitter och hade min cykel varit en skateboard hade jag slagit den i småbitar, nu håller det inte ekonomiskt. Men det kändes jäkligt surt när jag sitter inne på en fysik som är klart bättre än en DNF även om Arlanda-banan aldrig kommer passa mig. Tur att man då har folk runt som peppar lite så man får upp suget för att göra bättre insatser imorgon. Så redan imorgon klockan 08.00 står vi på startlinjen för Nationaldagsloppet på Markimvarvet, ska sälja mig jävligt dyrt då även om den banan knappast heller är någon direkt för mig vad det verkar. Så nu måste jag kanske gå och sova för det lär bli uppstigning i den så kallade svinottan.

Kommentera

