Skolavslutning och tröttmössa

19030442_1576694519020891_936434447094306758_n
God afton på er! Idag har bägge barnena fått sommarlov. Jag var med på den här killens avslutning imorse. Folke har alltså klarat av första klass, var sjutton tar all tid vägen? Är det den som syns i antalet gråa hår på mitt huvud?

Efter skolavslutningarna skulle barnkottarna följa med sin mor och kolla på huset dom köpt och vips hade jag en lucka att träna på. Nu var jag dock en tröttmössa av rang idag då jag sov som en riktig kratta på grund av min artroshöft. Den brukar emellanåt göra ont när man sover men inatt var next level shit om man säger så. Det började egentligen när jag reste mig från soffan efter Sverige-Frankrike igår, höften låste sig nästan och jag var tvungen att ta stöd för att ens sätta mig ned efteråt. Sedan var det bekymmersamt att ens hitta ett läge där jag kunde sova skönt. Imorse funderade jag ens om det skulle vara möjligt att sitta i positionen på cykeln, nu släppte det under dagen och det kändes inget väl på cykeln. Däremot var jag suligt seg efter att ha sovit som en kratta och eftersom jag inte ville belasta knäet i mer än nödvändigt så blev det bara rull i 37 km, kändes mest segt men det var varmt och ändå skönt att komma ut.

Hann hem och klippa gräset innan himlen öppnade sig i brukligt juni-manér. Sedan dök mina föräldrar och med sommartårta för dom sommaloviga barnen, trevligt. Nu är tacosen avklarade och vi inväntar andra andningen och med den massa godis.

Imorgon är sista dagen med barnen för den här svängen. Ska försöka nypa in några timmar på cykeln imorgon kväll, lär bli sedvanligt segt som alltid när man inte cyklat så mycket på några dagar.

Kommentera

