Kan jag ha blivit solskenscyklist?

ska%cc%88rmavbild-2016-09-23-kl-08-23-02
Vet inte hur det gick till när jag blev solskenscyklist? Jag som alltid sedan jag började cykla har vevat runt i ur och skur, jag gillar ju till och med att cykla när det regnar. Imorse var tanken att jag skulle veva en morgontimma till jobbet, men det regnade och jag la mig i soffan och kollade på Netflix istället när jag ändå hade gått upp. Nu hade jag såklart kollat väderleksrapporten och sett att kvällen skulle bjuda bättre väder så min plan involverar att sticka ut ikväll efter att jag veckohandlat istället. Men dom första stegen mot att bli solskenscyklist kommer krypande. Kanske kommer sånt med tiden, ju längre man har cyklat?

Igår rullade jag lätt med Contis i det gråmulna svenska sommarvädret, benen kändes kanon faktiskt. Kul. Borde kanske ha förvaltat dom bättre än att veva lätt, men imorgon är det ju äntligen tisdag och då blir det späkning. Då har jag tagit det lugnt sedan Nationaldagsloppet, benen och knäet borde vara med på noterna då.

Kommentera

