En bättre lill-lördag

En bra lill-lördag äter man vegoburgare efter att ha cyklat 3 h 25 min, eller? Min plan är ju som bekant att få in en bra volym i träningen den här veckan för att bygga upp inför SM. Det började väl lite si och så den här veckan när vädret visade upp sig från sin sämsta sida. Idag var det dock sommartemperaturer och lite sol ute när jag stämplade ut efter en hektisk dag på jobbet. Skulle möta upp Contis men hade lite tid att ”förskarva” på eftersom jag gärna ville ha ett gäng timmar. Rullade ut mot Skultuna och över Julpavägen innan jag med en bit över en timma och lite över tre mil på tripmätaren hookade upp med Contis vid Anundshög. Vi vevade i solskenet och medvinden ut med sikte på Målhammar och tillbaka förbi Kungsbyn. Lugnt och fint var temat för kvällen, inget pressande trots motvind. Benen var rätt ruttna inledningsvis men det ordnade upp sig ju efter två timmar sådär.
Skärmavbild 2017-06-14 kl. 21.07.11
När vi vek av mot Kungsåra för den sista biten förbi Tortuna och ner mot Tillberga så började inte bara sportdrycken i flaskan ta slut utan även energinivåerna började sina och jag kunde börja fantisera om dom just uppätna vegoburgarna. Det blev aldrig någon kris och jag förvandlandes inte till någon cyklande stumfilm vilket ofta börjar kunna bli fallet när energin tryter. Väl hemma med nästan 93 km på tripmätaren kunde knappast lill-lördagen ha blivit bättre. Ni kan såklart se Strava på allt här.

Nu ropar soffan på mig innan tvättmaskinen kommer kalla på min uppmärksamhet! Hepp!

Kommentera

