Inget är väl som intervalltisdagarna

Skärmavbild 2017-06-14 kl. 08.47.29
Igår var vi ju även förärade med fint väder för att vara sommaren 2017. Det snöade inte, det regnade inte, det blåste bara och det kan man ju ta. Jag är ju byggd för vind liksom. Det blev ett rätt hyfsat gäng som ville köra klassiska fyror på åsen, kul!

Jag hamnade med Contis, Rob, CRT-Fredrik och Froomie. Alla utom Contis hävdade att dom var slitna och trötta, det var inget jag märkte när vi körde den första intervallen innan Hallsta. Gick med runt hela tiden och stämplade in den på 321W vilket för mig på en fyra ute är ganska mycket watt, kanske mer än jag är kapabel till för tillfället. Den andra intervallen går i en härlig slakmota och där fick jag kasta in och ta min egen fart efter dryga 2 minuter, då hade jag varit och sniffat på 500-600W för att komma fram och ta mina förningar, klart över min förmåga, tror jag hade 350W i snitt när jag släppte iväg gänget, det rasade till 299W när jag körde på egen hand sedan. Tror starkligan gjorde rekord i snittwatt på den fyran. Resterande fyror klarade jag av att ta 1-2 förningar inledningsvis innan jag fick abdikera och agera släpkärra längst bak. Givetvis inte gött för moralen, men jag har inte 400W att lasta på i mina förningar, ännu. Det blev ändå 5 st fyror så det gav säkerligen något, kände mig rätt trött när vi kom till Ramnäs.

Väl i Ramnäs återsamlade vi hela ligan och delade in oss i två lag för att köra tävlingslikt i lagform till Skultuna. Himla skoj och nytt tänk för en del. Själv gjorde jag två kontra-attacker på hela sträckan, det var nog allt, sedan satt jag bara och bevakade om det skulle gå ihop igen. En underbart kul kväll iallafall. Strava på det hittar ni här.

Att vi hade kul igår kändes i benen imorse, men det var solsken på min timma till jobbet. Hoppas på någon form av semidistans efter jobbet då det verkar bli finväder igen, men det beror väl lite på om benen är med mig. Det är ju inte kul att cykla 3-4 timmar med bajsben som bekant.

2 reaktioner på ”Inget är väl som intervalltisdagarna

  1. Kan inte sticka under stolen med att jag saknar dem intervallpassen lite grand 😥 Men men, tiden kommer då man kommer att sakna att inte behöva intervalla i regnet 😉 (intalar jag mig)

Kommentera

