999

God morgon på er! 999 är ju inte bara en grym låt av Kent utan även gårdagens maxwatt från undertecknad. En ynka watt från min egna drömgräns, enligt tidigare data har jag varit över 1000W förut men jag har på senare tid valt att tro att det är ett mätfel när jag för två år sedan fick en läsning över just drömgränsen. Igår missade jag alltså med EN ynka watt, tänk om jag hade vägt ett halvkilo extra igår kväll då hade jag varit hemma liksom.

Nåväl gårdagens pass som framkallade den småretliga siffran kördes med klubben. Först skulle vi köra 2 x 20′ i lagtempoform, kontrollerad tröskel, hellre just under tröskel än över. Den första intervallen var det jag, Rob, Contis, David och Tri-Fredrik som gjorde dragjobbet på. Kändes himla kontrollerat måste jag säga.
rHykIb8md4EcQCf5Q5fiWmlYX1oCZD2D9dojX_tIP-w-1245x2048
Inför den andra ville Contis köra lite hårdare, eller han är ju lite för stark för oss andra så är det ju bara. Det bestämdes att han skulle köra med David, något som grusades när David körde av kedjan i inledningen på den intervallen, sånt som händes när man drar massiva watt antar jag. Så Contis fick plocka den solo och jag, Rob och Tri-Fredrik drog på den andra tjugan, den blev av naturliga skäl lite jobbigare, men ändå under full kontroll. Försökte snegla på wattmätaren vid förningarna så vi inte satt och gjorde 350W i onödan, men alla gjorde ett föredömligt jobb i att lägga band på sig själva.

Sedan var vi framme vid strösslet på glassen för kvällen. Attackträningen och det var också där jag noterade dom där 999W. Vi körde i par och skulle turas om att göra attacker och försöka plocka ner dom. Sex attacker/person fördelat på två serier, det svider i benen vill jag lova. Intalar mig ändå att klippet i mina attacker har blivit bättre i år. Sannolikt kanske jag inte är den genomruttna spurtare jag utgett mig för att vara, samtidigt har jag ju aldrig provat mina vingar. Ni kan se Strava på gårdagens wattmissarfest här.

Kommentera

