Tillbaka på cykeln igen

Hej på er, det blev som väntat inget tränat igår. Folke sprang Mälarenergi Stadslopps knattelopp på kvällen med bravur och sedan hämtade vi Melker från fotbollsträning, när vi slutligen hade petat i oss mat och sådär så fanns varken tid eller energi att träna. Så det blev två dagar av cykeln vilket kanske var välbehövligt efter monsterveckan.

Knatade iväg med Big Boss till Svettis på lunchen och körde ett sånt där underhållande benpass. Alltså, underhållande rent muskulärt. Nu på kvällen när vi hade ätit så kom Contis förbi och scoopade upp mig så stack vi ut en sväng. Han skulle bara köra lugnt efter gårdagens intervaller men jag behövde få i lite kvalitet åtminstone. Kom fram till att två tröskelintervaller skulle bli lagom och Contis behöver knappast förta sig för att sitta på mitt hjul. Det blev i stort sett 2 x 7′ med jämna wattsiffror 277 (4,6W/kg)  resp. 272 (4,5W/kg) med en hyfsad känsla trots lunchgymandet. Efter jag hade vinkat av Contis så dunkade jag på hårt i dryga två minuter, sved lite i låren, så fick det vara bra helt enkelt.
Skärmavbild 2017-06-21 kl. 21.10.31
En riktigt fin sommarkväll och barnen hade tydligen inte saknat mig speciellt mycket om man får tro Folke. Ni kan ju se Strava och sådär här.

 

Kommentera

