Kort är bättre än ingenting

Skärmavbild 2017-06-22 kl. 19.14.25
Hej på er! Såhär dagen för den där midsommaraftonen som alla pratar om. Det var ju rätt skönt att stämpla ut vid lunch idag och hinna handla och städa huset. Sedan hann jag konstatera att Folke hade feber innan jag vinkade av Melker på hans fotbollsträning. När Folke låg i soffan och kollade film så kollade jag till att min Monark fortfarande funkade, det gjorde den. Mina ben var mindre Monark-anpassade om man säger så, med dryga 5 veckor sedan det senaste kvalitetspasset på den. Lustigt nog var det ettor då också, anledningen till att det blev ettor idag igen var mer tidsbristen eller strävan efter att vara effektiv och få in pizzan i ugnen. Man tappar snabbt den där råheten i benen som Monarken ger och man blir mer anpassad för att cykla intervaller ute, vilket inte ger samma skoningslösa belastning som Monarken erbjuder. Höll på att halvdö efter en intervall idag. Skrapade ihop 6 st på 372W idag, en bit ifrån när jag körde 10 st på 387W för 5 veckor sedan. Samtidigt det nästbästa ever.

Nu hoppas jag bara att jag inte dukar under och blir förkyld jag också. Visst, det är bara en cykeltävling, men samtidigt har jag tränat mot Masters-SM sedan influensan runt jul och trodde nog aldrig där och då att jag skulle befinna mig i den formen jag är i nu så jag önskar att kroppen samarbetar och håller bacillerna i schack i åtta dagar till. Är det för mycket begärt månne? Å andra sidan har det ju varit en del stolpe ut det senaste året så man törs ju inte hoppas…

Kommentera

