Fem timmar skumdistans

Hej på er! Hoppas att ni har haft en fantastisk midsommarafton. Det hade jag tillsammans med världens bästa föräldrar och Melker, det borgade ju såklart för att jag var toppladdad inför dagens distanspass.

Det bjöds fina vägar, fint sällskap, blåst, tomma vägar och klassiskt svenskt midsommarväder – alltså regn och sol i en härlig blandning. Teamade upp med Contis, Rob och Fredrik idag. Bjöd själv på stor underhållning då mina bibs hade tvättmedel kvar i dom och skummade fint i regnet, alltid kul att kunna glädja dom andra.
19490286_10158976565590714_1207376401_o
Skumfest i Hallstahammar i finvädret. Här var ju benen fortfarande pigga, det var dom väl sisådär någon timma till. Efter vi hade passerat Hallsta, Olberga, Sura och ned mot Lisjö så började vinden piska lite mer och det var väl där som benen tackade för sig. Blev dessutom ännu mer motvind när vi vek av mot Kolsva. Tur då att Contis och Fredrik var starka. Körde sedan en fantastisk väg till Köping från Kolsva. Väl i Köping bjöds finfika på Donken då allt annat var stängt den rödaste av röda dagar. Efter fikat var det mer medvind hela vägen hem via Strömsholms slott så det blev ju lite gladare minder. Även mina ben mådde lite bättre. Väl hemma kunde jag stanna klockan på 5 h 22 min och 159 km. Rätt stum kunde jag ge mig i kast med att sanera cykeln efter dom första timmarna i regn. Kanske bra att acklimatisera sig för det då det i nuläget ser ut att bli episkt skitväder på Masters-SM. Ni kan se hela distansfesten här.

Kommentera

