Vi skulle ju fika i Enköping ju?

God afton på er, nu sitter jag här och har precis grundligen gjort rent skjutdörrarna på uterummet som vetter mot gräsmattan. Grannen klipper häcken vilket påminner mig om ännu en sak jag ska göra, men det får faktiskt vänta till jag tar semester, vilket är om en vecka. Startar semestern i samband med Masters-SM liksom, sedan får jag pojkarna i två veckor, så en rejäl urladdning i Gottne och sedan ladda batterierna lite inför andra halvan av säsongen känns rätt bra.

Men nu vill ni ju läsa om när vi åkte till Enköping och fikade eller? Jag, Contis och Rob mätte upp Quintana vid Cykloteket och redan där skrotades planen om fika i Enköping då en mysrunda är trevligare att avsluta i medvind var det någon som sade. Så vi körde fikarunda till Enköping, fast utan Enköping. Hamnade till sist på Markan i Strömsholm via lite fina småvägar och en faslig motvind liksom, ni kanske märkte att det blåste idag? En hästläpp, kaffe och Cola på Markan i solsken kan ju ändå få ett par distanssargade ben att må rätt bra och sedan känns beslutet att ha medvind resten av vägen hem rätt okej ändå.
Skärmavbild 2017-06-25 kl. 19.03.48
Vi flög ifrån ett regnväder, några andra söndagscyklister och sådär på Rytternevägen jag och Contis (då Rob och Quintana skulle köra längre). Kändes rätt bra, Contis fick lite tempofeeling sista biten så jag kastade mig in på hjul och låtsades vara stark, eller kunde mer njuta av att någon annan var det. Vips stod jag hemma och insåg att jag hade missat jordens regnskur med några minuter. 3 h 25 in på kontot idag, benen känns bättre efteråt än innan, precis som det ska vara alltså. Strava på kalaset finner ni här om det skulle finnas intresse.

På det hela en bra dag och som bonus var det ju sovmorgon imorse också, den var välbehövlig minst sagt. Kan inte minnas när jag satt och åt frukost 09.00 när jag inte har barnen. Nu ska jag bara försöka blåsa ur benen på tisdag och sedan underhålla kroppen till SM, det kommer innebära att jag förmodligen kommer träna varje dag ändå, men hålla ned något på volymen. Förhoppningsvis är det en framgångsrecept, funkade ju bra på Barkarölinjet åtminstone då jag satt inne på kalasben egentligen. Men kroppen är ju en nyckfull maskin liksom. Nog med dravel för en kväll. Ha det fint.

2 reaktioner på ”Vi skulle ju fika i Enköping ju?

Kommentera

