Tisdagens händelse…

…är väl knappast att jag och Folke till sist fick bort den döda vinrankan från fasaden på baksidan, inte heller att vi åt färska jordgubbar och låtsades att det var sommar trots att termometern visade 14 grader vid lunchtid, inte heller att vi hejjade på Contis på kortbane-SM i Borås från soffan, ej heller att världsmästaren Peter Sagan blev diskad från Tour de France idag efter incidenten med Cavendish, nej tisdagens händelse var väl att jag knöt näven i fickan att tog mig ut och körde mig trött på cykeln på kvällskvisten.
Skärmavbild 2017-07-04 kl. 20.33.49
Någonstans i bakhuvudet gnager det att jag fortfarande är för svag för att kunna göra något i H40-klungan, det måste jag jobba med. Så jag var ganska motiverad att försöka se om jag kan flytta gränserna något framåt. Det handlar inte om några drastiska prylar, bara att kliva ur komfortzonen lite mer helt enkelt. När man kör själv är det lätt att omedvetet tappa fokus och slå av på intensiteten.

Idag körde jag 2 x 10′ med rätt lång vila, låg på lite hårdare än jag gjort på några minuter kortare intervaller tidigare under året. La in den första på 287W (4,78W/kg) och den andra på 292W (4,86W/kg) under den andra blev det såklart rätt segt men jag hittade stundtals ett bra flyt och driv i cyklingen. Kryddade det hela med tre stycken spurter i några motlut på vägen hem. 1 h 28 min senare sladdade jag in på garageuppfarten för att finna att barnen inte rivit huset denna gången heller, dom är väl för fina. Strava på det hela kan ni se här.

Imorgon siktar vi på att åka och bada igen, det är fint det här med semester.

Kommentera

