Semestertreor

Hej på er! Blir ju lite si och så med bloggandet när man går all-in på att ha semester. Idag blev det väl till sist renodlat sommarväder så vi styrde ännu en gång kosan mot Skantzöbadet, denna gången skulle det väl knappast regna bort? Det gjorde det såklart inte, ett gäng timmar i solen och lite handling senare så landade jag i soffan för att njuta av avslutningen på dagens etapp av Touren. Måttligt spännande så jag somnade, vaknade med 5 mil kvar och då hade inget mer spännande hänt än att ett parasoll flög in på banan. Efter avklarad middag så fick jag ledig från barnen och begav mig ut för att träna. Först var min plan efter Masters-SM att bara lökcykla nå´n vecka eller så, men som ni förstår fick utfallet mig att bli mer revanschsugen så jag har försökt mosa vettiga kvalitetspass. Idag var planen 5 x 3′, lite orolig att middagen genast skulle komma upp såklart, men det är risker man får ta. Sparkade igång och det kändes precis så hemskt som jag hade anat, landade den på 314W riktigt bra siffror för att vara jag den här säsongen, skulle jag klara att hålla det här fyra till? Svaret blev ja, dom följande lades in på 305/315/308/312W tar med mig det här och känslan sista 30 sekunderna på den sista när jag kunde mata på rätt bra. Är det här månne träningen och skärpningen i psyke som har saknats ändå? Snittwatten för alla hamnar på 310W (5,16W/kg) och den här säsongen kan jag leva med och vara nöjd med det.
Skärmavbild 2017-07-06 kl. 20.10.29
Vinglade in på garageuppfarten, ramlade in i duschen och fick med mig barnen ut och spelade bandy på tennisplanen bakom huset, vi rundade av det hela med lite glass. En rätt bra torsdag alltså. Strava på passet hittar ni här.

Kommentera

