Everyday is like friday

Den gode Morissey skrev dock ”Everyday is like sunday” som till dags dato är en av världens bästa låtar men idag är det ju ändå fredag. Ska vi fortsätta på låttemat så passar ju The Cures dänga ”Friday I´m in love” bra på den här dagen, inte för att jag träffat någon men jag älskar mina barn och idag har vi haft en fantastisk semesterdag tillsammans.

Inledde med sovmorgon, för mig alltså, till efter 08.00, det är sovmorgon när man nått gubbåldern. Vet knappt hur jag ska kunna krypa ur sängen 05.45 igen. Faktum är att hela jag har mått himla bra av att gå ned i varv och kunna fokusera på att bara må ihop med barnen.

Stack ut och rullade 70’ lugnt efter frukosten, inte superpigga ben efter gårdagens misshandel, men jag försökte hålla det lugnt och städat. Hann sedan ut och rensa ogräs och lite sånt kul innan vi hivade i oss lunch och drog iväg för familjemästerskap i minigolf på Hällas piratgolf. Fick se mig slagen med massor av Melker. Han utbrast att han minsann trodde jag skulle vara bättre på det hela.
19748796_1610309888992687_4333059397414281335_n
Hann bara hem och få i oss en glass på baksidan när jag föreslog att vi kunde cykla till den där fina lilla gropen vid motorbanan, roliga, pumpiga stigar. Förvånande nog högg bägge barnen på idéen och Folke blev nog ännu nöjdare när han fick ta över Melkers Orica-kit. Melker bråkade inte när han fick ta mitt Sky-kit. Så vevade vi iväg, jag på crossen såklart då cyklingen är av den karaktären minst sagt.
Skärmavbild 2017-07-07 kl. 18.49.29Väl där så hade vi alla till sist riktigt kul, Folke behövde en smula push på vissa partier men stoltheten när han övervann dom gick inte att ta miste på. Efter någon timma så vevade vi hem igen, nöjdare, gladare än innan. Fick trissa lite med Melker och han är riktigt stark på cykeln nu, kul att se.
Skärmavbild 2017-07-07 kl. 18.49.42
Nu har vi avrundat med tacos och ska väl runda upp med godis och film om ett tag. Everyday is like friday som sagt.
Skärmavbild 2017-07-07 kl. 18.50.18
Till sist fastnade även jag på bild, cyklade uppför den där backen upp/ner från själva gropen. Det hade jag ärligt aldrig gjort innan så det var ju en framgång i sig. Sedan var det ju inte svårt egentligen så jag förstår kanske inte varför jag inte gjort det innan? Eller så har jag bara blivit lite bättre på cykeln, väljer att se det så.

Kommentera

