Grus och mellandag på semestern

God afton på er där ute. Hoppas ni alla såg avslutningen på dagens cowboysar-etapp på Touren. Stort drama när den stilfulle franske ynglingen Lilian Calmejane krampade med 4 km kvar i ledning. Lyckligtvis höll det hela vägen hem, kul när aggressiv cykelåkning betalar sig.

Själv tränade jag lite med Contis i förmiddags, vi styrde upp lite grus på crossarna, det var länge sedan nu. Hade nästan glömt hur kul det är, hur strävt det kan rulla och hur mycket starkare fartkänslan blir när skogen susar förbi. Ok, nu låter det som att vi körde lika fort som grabbarna i Touren och så är ju inte fallet. Men när något stimulerar fartkänslan så blir det lätt att man kör snabbare än normalt. Eftersom vi inte vill ruttna helt så körde vi 6 st spurter eller långspurter om man så vill. För mig är det meganyttigt att sparra mig mot Contis på det. Nu gör jag mig absolut inga fantasier om att vara i närheten av honom men det kändes bra idag. Jag har inte tillslaget och explosiviteten men när jag väl kommer upp i hög gnetfart gör jag det ändå rätt bra. Kul var det dessutom även om jag kanske inte kände det just så där och då.
Skärmavbild 2017-07-08 kl. 18.06.55
Hemma hade jag nästan 2 h och 55 km på åk-kontot. Möttes av barnen som var ute och cyklade runt kvarteret. Folke iklädd Orica-kitet så han förvisso flög i direkt när han steg upp imorse.

Eftersom vädret blev lite tveksamt så tog vi en mellandag och städade av huset och sånt där som inte är semesterkul varje dag i veckan. Imorgon ska vi ta och glutta bio på den där Dumma Mig 3, det blir fest det. Men först ska vi väl festa i lite godis och sånt ikväll också antar jag. Traditioner är viktigt och det är ju ändå lördag, trots det faktum att det ju är lördag varje dag i veckan när det är semester.

Kan klocka in på tre bra kvalitetspass (om jag räknar dit dagens pass) denna veckan. Känns bra, träningsvolymen såklart inte jättehög, men det har varit riktigt bra spets på passen och det tar jag med mig. Känner mig utvilad och kan ta i ordentligt när det behövs. Hoppas kunna bära med mig detta in mot LVG-säsongens avslutande tävlingar, vilka dessa blir lär visa sig framöver men jag vill gärna köra några till.

Kommentera

