Semesterns första misslyckade pass

God förmiddag på er! Lika bra semesterlunk som det är livet är det väl här på bloggen. Igår var iallafall bägge barnen och lekte med kompisar så jag passade på att cykla närmare två timmar i maklig fart, hoppades väl lite stilla att benen skulle vara medgörliga imorse när jag hade storslagna planer för att köra backintervaller. Inledde stenhårt med sedvanlig sovmorgon, frukost och sedan stack jag ut när barnen kollade morgon-tv. Siktade på motlutet upp i skogen vid Skultuna. Motvind dit och det kändes rätt snabbt att benen inte var av ypperlig kvalitet. Men man vet ju att sånt där kan vända efter en intervall eller två.

Stampade av den första intervallen, tyckte jag var hyfsat kontrollerad men det blev rätt surt i benen fort och speciellt när motlutet brantar på. Dryga 70″ senare kunde jag rulla ner igen för nästa. Kände nästan direkt att benen strejkade och jag kastade in efter 60″ när effekten började dala dramatiskt. Tämligen kraftlös, oklart varför, det är inte direkt som att jag inte är utvilad. Skyller på att jag inte längre har förmågan att köra hårt direkt på morgonen. Sedan kan man knappast gnälla på att få cykla i lite sol ändå även om det inte gick som jag hade tänkt.
Skärmavbild 2017-05-02 kl. 13.34.53
Ska försöka återfinna klipp i benen till på lördag då det vankas episkt distanspass med chanser till backrejsande. Vore kul att för en gångs skull ha ben att åka med då, men det var länge sedan jag hade på sådana pass så det är nog att begära för mycket.

Nu ska jag stuva i ordning lite lunch här så ska vi åka ut till världens bästa föräldrar en sväng på eftermiddagen.

Kommentera

