Fikasöndag

Idag var jag av förståeliga skäl lite småsliten när jag vaknade. Man kan väl inte direkt säga att benen verkade sprättiga. Dock var det klart redan igår att jag, Quintana och Contis skulle ut och veva ur våra distansschletna ben. Det brukar vara den absolut bästa medicinen för den typen av ben.

Vi tog snabbt ett beslut att undvika motvinden som var sådär Västmanländskt dryg denna förmiddagen och fick lite grus under våra hjul när vi valde Lillhärdadsvägen som är under reparation. Vi stannade på Skultuna bruk och fikade, alltid gött med dagar när man kan cykla lätt och fint och hinna sitta i lugn och ro och dricka kaffe och snacka skit. Sedan medvindsseglade vi Julpavägen hem. Skönt. 2 h 5 min rullat och såklart kändes benen så himla mycket bättre efteråt.

Sedan fick jag besök av världens bästa föräldrar och nu ligger jag här i soffan och avnjuter dagens etapp av Touren. Tog ärligt en gubbkvart alldeles nyss, lika bra att passa på då jag ska åter till jobbet i en vecka imorgon och då lär det inte bli så många möjligheter till gubbkvartande.

Kommentera

