Säsongens bästa ben?

Hej på er! Nu ligger jag här utslagen på soffan, har ni hört den förut? Ikväll var det roligt att cykla, riktigt roligt. Körde mig helt sopslut, lite som Kwiatkovski idag uppför Izoard om ni såg det? Det var spurtrundan på agendan för kvällens träning med klubben. Spurtrundan för er som inte vad det är så är det helt enkelt bara en runda med ett gäng sträckor med fri fart egentligen, den kortaste är dryga 500 meter och dom två längsta runt 5 km sedan gör man det ju så jobbigt för sig själv som man vill. Jag ville som sagt göra det jobbigt som sjutton, försökte vara aktiv på alla sträckorna på något vis, lyckades. Gluttade aldrig på wattmätaren idag utan bara körde på för allt vad tyglarna höll som vore det tävling. Sista sträckan försökte jag brygga till AK och Contis, mosade järnet men fastnade mittemellan dom och ”klungan” så nästa mål var att hålla den senare bakom mig. Lyckades nästan, det var en sista urkramning av benen och jag höll på att ramla i diket sedan.
Skärmavbild 2017-07-20 kl. 21.04.08
Men ikväll hade jag lätt säsongens bästa ben. Bra återhämtning och bra tryck i buggarna ändå. Kan kanske både gott för den senare hälften av säsongen om jag lyckas pricka in några fler tävlingar, vilket jag hoppas på. Strava på kalaset kan ni se här i vanlig ordning.

Nu stundar bara några timmars jobb imorgon innan jag går på semester igen i två veckor. Fint så.

Kommentera

