Semesterdistans på lite nya vägar

God kväll på er! Ypperlig livskvalitet är väl sovmorgon, långfrukost, peta lite i trädgården, sitta i dito och läsa en bok, ta en lunch i uterummet och sedan sticka ut på ett distanspass i solsken, eller? Det var lite så jag gjorde idag nämligen. Benen borde vara repade efter bara ett lugnt och kortare fikapass med Contis under gårdagen.

Skärmavbild 2017-07-24 kl. 18.51.27
Idag fick jag sällskap av urstarke Quintana som ska till NM i Randers och ställa skåp i helgen, hoppas jag. Vi styrde kosan mot Svanå och vidare till Salbohed och sedan upp till Hedåker, en väg jag inte kan minnas att jag cyklat. Dock kom passets positiva överraskning i form av vägen mellan Hedåker och Hökmora: nyasfalterad, upp och ner, svängar hela tiden. En ren fröjd att cykla på. Givetvis är det denna typen av väg som suger musten ur benen, inget blir bättre av att man inspireras av hur kul vägen är så man tar i lite mer än man behöver.
Skärmavbild 2017-07-24 kl. 18.52.01
Efter Hökmora tog vi oss tillbaka på kända vägar igen. Den klassiska vägen ned till Ängelsberg, vi körde lite smyghårt i brandbacken igen, tror jag flög upp där snabbare än någonsin. Hörde jag medvind?
Skärmavbild 2017-07-24 kl. 18.39.46
I Virsbo fick Quintana hemlängtan eller något, och vinden hade såklart vänt upp till någon form av kant/motvind, tempot drevs upp och jag ville såklart bidra även om jag egentligen inte hade benen för det. Lyckades iallafall göra så till Ramnäs när jag fick ge mig. Quintana hade den goda smaken att vänta in och bogserade mig i motvinden till Skultuna. Tack för det. Ramlade in hemma med 4 h 50 min och 143 km på cykeldatorn. Men viktigast vi hade en kanonfin dag och hittade en kanonfin väg som jag absolut måste cykla igen, redan i år. Ni kan ju se Strava på kalaset här som vanligt.

Nu ska jag gubbkvarta i soffan eller något annat produktivt.

Kommentera

