Ännu en semesterdag i bagaget

Skärmavbild 2017-07-25 kl. 18.48.33
Hej på er! Sitter väl här i uterummet och kvällssolen bryter genom skogen på baksidan, en rätt okej tillvaro måste jag säga. Hela dagen har väl varit fin även om vädret var lite halvmulet fram till nu. I mitt bilfria liv så tog jag en promenad till affären på förmiddagen, det är ju ett projekt som tar lite tid i anspråk, men det blev ju å andra sidan 5 km promenerat. Efter lite lunch kollade jag med mina föräldrar om dom ville ha lite kaffebesök på eftermiddagen vilket dom ville så jag böt om och vevade ut med sikte på Surahammar. Hade en vag plan om att köra lite intervaller också när jag ändå var ute. På vägen till Hallstahammar så körde jag en 10-minutare med 40/20″, siktade på att hålla 120% av FTP det vill säga runt 332W, lyckades hyfsat, blev trött. Sedan rullade jag fint via Olbergavägen hem till världens bästa föräldrar och fikade.

Vägen hem kantades av mörka moln på åsen mot Hallstahammar men jag klarade mig undan med bara något enstaka stänk. Efter Hallsta körde jag lite blandade intervaller, lite som en smågodispåse allt från 2′ till 30″, inte jättefräscha ben, men dom korta kändes ändå rätt bra och jag kunde spotta ur mig 468 resp. 469W (7,8W/kg) där på slutet. Sedan var det bara att streta sig hemåt i motvinden. Ni kan som alltid glutta Strava på eländet här.

Imorgon när jag en liten plan om att köra distanspass igen, denna gång utan inslag av slakt. Men först måste jag ju såklart ta sovmorgon igen annars är det ju inte semester.

Kommentera

