En perfekt semesterdag

God morgon på er, sitter här och ska snart remma till bussen med barnen och ta oss till Stockholm för att bara vara och vara lite historiskt intresserade. Det blir nog en underbar dag. Gårdagen är ju svår att toppa, det var en perfekt semesterdag kan jag tycka. Började med att cykla lite när barnen kollade morgon-tv, körde ett gäng 30-sekundare i blåsten, det är ju såklart inte alltid en fest, men cykla är ju fest så.
Skärmavbild 2017-08-01 kl. 07.25.51
Efter det så bestämde jag och barnen att vi skulle ta sikte på Glass & Berså utanför Arboga för att just äta glass. Mina föräldrar hörde av sig och ville med så vips satt vi alla fem i deras bil. Gött att få spendera en hel dag med alla dom människor i världen jag håller av allra mest. Glass & Berså levererade verkligen, maffiga glassar och en glassig berså att sitta och njuta i.
Skärmavbild 2017-08-01 kl. 07.26.12
Alla blev nöjda och mätta också som ni kanske kan förstå av bilden. Sedan hoppade vi in i bilen och rullade mot Malmöns badplats i Köping. Eftersom vädret inte var klockrent badväder så blev vi i det närmaste ensamma där. Så vi kastade oss bokstavligen i vattnet, eller ja, nu var det ju fruktansvärt långgrunt så det var aldrig snack om några kast, men vi badade och stekte lite i solen.
Skärmavbild 2017-08-01 kl. 07.26.33
Sedan rundade vi av med middag på O´Learys i Köping till barnens stora förtjusning. På vägen hem från Surahammar passade vi på att köpa en ny router så förhoppningsvis ska vårt WiFi funka bättre och eventuellt ska jag även kunna streama i Bunkern när jag sitter där och tränar i höst/vinter. Sedan gick vi ut och spelade bandy på tennisplanen innan jag ånyo stack ut och rullade en timma på cykeln i kvällssolen innan kvällsmaten. En helt perfekt dag! Lär få återkomma om dagen i Stockholm sedan.

En reaktion på ”En perfekt semesterdag

  1. Ping: Men vad är jag för en sort, som varje sommar smälter bort? (om hettan, badandet och sånt) – Cykelkatten

Kommentera

