Plötsligt händer det!

Skärmavbild 2017-08-03 kl. 18.45.06
Givetvis talar jag inte om att semestern plötsligt är på väg att ta slut även om så också är faktum. Idag var ändå en skön semesterdag, inledde med strax under timman mellanmjölkig cykling sedan städade jag undervåningen på huset, agerade trädgårdsmästare en kort stund. Sedan lekte Folke med en kompis hela eftermiddagen och jag passade på att sitta ute i trädgården och läsa och njuta av att ha just semester.

Sedan hände det: suget efter cyclocross slog mig. Hårt. Har faktiskt inte varit helt taggad i år, eller om jag tänker efter så brukar suget inte infinna sig under högsommaren, det är lätt att tänka att man inte ska palla med det en höst till just där och då. Men man kan ge sig på att suget kommer förr eller senare, som en gammal god vän som man inte behöver tala med så ofta för att allt ska kännas som igår direkt. Släpade fram Ridleyn och började justera växlar, torkade av den så den ser rätt top notchig ut.
Skärmavbild 2017-08-03 kl. 18.45.21
Nu behöver den bara lite fackmannamässig kärlek på vissa områden för att den ska vara rejsredo. Den kommer funka hjälpligt att träna på åtminstone och med cupstarten exakt en månad bort börjar det bli hög tid att sitta på den lite då och då. Årets CX-Pokal startar i Falun den 2-3/9, hoppas att mina barn vill följa med mig upp och vara hejarklack då. Underbart när suget efter sällan skådad plåga börjar krypa sig på – igen.

Kommentera

