Vardag igen…

God lunchlåda på er! Idag är det vardag igen, sedan får man tycka vad man vill om det. Jag vet inte om jag helt hade förlikat mig vid tanken när klockan obönhörligen ringde 05.45 imorse. Helt ärligt visste jag inte riktigt var jag befann mig, men när jag hade plockat bort kudden ur ansiktet insåg jag väl att jag var i min säng och att det var dags att ta sig till jobbet igen efter semestern. Eftersom jag inte har barnen så blir det medelst cykel hela veckan (gissningsvis) imorse var det grått värre och jag orkade inte veva ut till Skultuna kyrka utan vek av vid Åkesta.
Skärmavbild 2017-08-07 kl. 13.12.21
Landade på jobbet efter 20 km på lilla klingan med en känsla i kroppen av att det var rätt kul att cykla. Speciellt när man får göra det lagom lätt och långsamt.

Väl på jobbet gjorde Big Boss mig uppmärksam på att nu var det ju dags för återkomsten till lunchstyrketräningen. Jag skulle alltså få nytta av mitt gymkort till något annat än att försöka få loss en scanner på Coop häromveckan (nej, det funkade inte om nu någon undrade). Sagt och gjort och nu på lunchen brände jag av mitt ökända bålstyrkeprogram och det var ju nästan kul. Nästan en chockerande upptäckt, nära nog lika chockerande som det lär bli att vakna upp imorgon till en träningsvärk av sällan skådat slag. Fuskar man med styrkan i fem veckor så ska det kännas.

Efter jobbet ska jag ut och rulla lätt med Contis i dryga två timmar. Det blir fint, jag önskar mig såklart evig medvind men det kan ju bli lite halvsvårt om man inte ska lifta tillbaka hem, vilket kanske förvisso kunde vara spännande på både det ena och andra sättet. Lär få återkomma om både medvind, cykling och liftande.

2 reaktioner på ”Vardag igen…

Kommentera

