Lill-lördagen äro kommen

God lunchlåda på er igen. Snålt med bloggandet igår men jag hamnade mest i soffan efter träningen då magen hade gett upp så jag hade ingen direkt energi att skriva just då. Hade jag inte uppviglat till gårdagskvällens pass så skulle jag aldrig ens ha cyklat dit och när jag ändå var där så kunde jag ju lika gärna försöka köra det. Upplägget var ett klassiskt pass för sensommarstarka cyklister, 3 st frifartspartier, kul och svinjobbigt om man har ben. Har man inte ben blir det bara det sistnämnda.
Skärmavbild 2017-08-09 kl. 12.29.05
Igår var det bara grått i benen, inte helt oväntat med tanke på att magen som sagt la av innan jag skulle hojja till passet. Körde med starking-gänget med bl a Quintana, Contis, CRT-Fredrik m. fl. Det blev åka av direkt och jag satt i en svans och var på gnällen redan på en gång. Efter ett tag skulle jag bara förbättra min position lite och såg då att den unge tri-Portugisen hade attackerat. Fick den geniala idéen att stöta ikapp, har man dåliga benen ska man givetvis utnyttja det. Sedan tänkte jag väl i mitt enfald att två personer är ju ändå något att köra på. Vi fick en liten lucka, men jag fick ju också syra i mina ben och fick  släppa tri-Portugisen innan vi ens blev ikappkörda av gruppen. Jag sjänk som ett bojsänke genom den utan att ens kunna svara. Orkade inte ta hjul på andragruppen när denna kom utan tog min egen fart till återsamlingen med knipande mage. Såg till att eftersläntare inväntades innan jag vände om och tog min knipande mage och vevade hemåt. Lite mat och soffa så kändes det ändå bättre, gissningsvis måste jag ha fått i mig något olämpligt igår på dagen.

Imorse var det lite mer feststämning i sinnet iallafall, kanske mest för att det är dags för cross-intervaller i Gropen ikväll och för att jag fick ta crossen på lite roliga stigar till jobbet. Sånt kan förgylla vilken morgon som helst.
Skärmavbild 2017-08-09 kl. 12.29.28
Så nu hoppas jag att benen levererar ikväll, annars är det alltid kul att snurra på banan i Gropen. Suget att få lite andra vyer än dom landsvägar man tränat på hela våren och sommaren är stort. Lär få återkomma om hur benen levererade senare.

Kommentera

