Andra crossträningen till arkivet

God morgon på er! Sitter här lite småförstörd då jag inte hade någon stabil artrosnatt och det tog lång tid innan jag somnade på grund av ont. Gick upp strax efter midnatt och tog en smärtstillande och somnade någon timma senare. Så ni förstår att jag inte var helt pigg när klockan ringde 06.00. Nu är allt det här I-landsproblem, jag mår ju ändå bra och gör det jag gillar så ska väl inte klaga men jag tog ändå bilen imorse, har man en ny bil måste den ju användas.

Sedan är det ju svårt att gnälla när man fick köra cross igår kväll. En glädjande stor skara dök upp igår när regnet hängde i luften men värmen var rätt påtaglig vilket man förvisso inte ska gnälla över sommaren 2017. Gråvädret skrämde bort dom sista badgästerna runt Gropen precis lagom till vi skulle köra igång, perfekt med andra ord. Upplägget var rätt enkelt 2 x 2 varv full gas på banan för egen del ger det i tid runt 2 x 15-16′ beroende på tillgången på benuttag. Vi brukar köra enligt jaktstartsprincipen så ger det alla max, jaga eller bli jagad. Jag startade näst sist med Contis efter mig, lyckades hålla honom bakom min en bit in på andra varvet. Försökte gå med honom men fick se avståndet bli längre och längre. Efter springbacken så var jag stum och hade alldeles för små lungor för att syresätta benen, usch så jobbigt det var. Banan var igår snustorr till skillnad från i söndags, personligen tycker jag banan är mer lättåkt när den är blöt, lite lättare att läsa, när den är torr bli dom flesta kurvorna ruggigt oförutsägbara.
Skärmavbild 2017-08-10 kl. 08.18.40
I pausen mellan intervallerna när Jacob på rekordlång tid lagade en punka han ådrog sig under intervallen påpekade jag att han ofta punkade. Han påpekade då att eftersom jag såg honom stå vid sidan under varv ett hade kört alldeles för sakta om jag orkade tänka på sådant. Point taken.

Intervall två startade med en yrslig känsla, värme och vätskebrist och upphiande i hjärnan så jag stannade en stund och tappade alla. Tog av glasögonen, zippade ner tröjjan och så kändes det bättre så kunde jag köra igen måhända inte lika snabbt som varv ett men trött blev jag. Maxpulsnotering på 191 vilket är bland det högsta jag någonsin haft på cykel indikerar jobbighetsfaktorn.

Sedan blev det mycket skönt snack efteråt, som alltid på crossträningarna. Underbar stämning som alltid. En bra jäkla kväll helt enkelt. Nu är säsongen igång, träningsmässigt iallafall.

Kommentera

