Premiär på fethjuling i sommarvärme

Det har pratats mycket MTB i mina umgängeskretsar på sistone, faktum är att det var det stora samtalsämnet mellan och efter gårdagens intervaller. Katja erbjöd sig gentilt att jag kunde få låna hennes MTB lite granna för att upptäcka prylen med det hela. Så hon kom förbi mitt jobb imorse med den, kul tänkte jag. Blev en svettig arbetsdag men kunde stuva in den i bilen efter jobbet och åka och handla, bara hem och fixa iordning den och sedan ut på stigarna. Visste nästan redan innan att det skulle vara kul och det var det, jättekul till och med, lite jobbigt också. Men rätt ball känsla att bara (med mina mått) dundra på över stenar och rötter.
Skärmavbild 2017-08-10 kl. 21.02.09Skärmavbild 2017-08-10 kl. 21.02.24
Givetvis var jag säkerligen för feg många gånger men om man får ge det lite mer tid så ska det nog kunna gå fort i skogen också. Fruktansvärt uppfriskande känsla i cykelhjärtat, det här måste vi göra mer av, oftare. Ni kan ju Strava på det hela här som vanligt.

Kommentera

