En kvällsrapport sådär

God afton på er! Två bloggposter på en dag, när hände det senast? På 1900-talet månne. Idag har det varit en sådan där bra dag som kan mätas i antalet duschtillfällen. Idag kan jag räkna in 3 st, då har jag alltså tränat 3 ggr, blev nämligen en resa till Svettis med Big Boss på lunchen också (3 styrkepass denna veckan är riktigt bra) och sedan cyklade jag såklart massa fint på vägen hem också och det är väl mest om det jag ska skriva.

Det var förmodligen sommarens finaste dag idag vilket syntes på stadens vattennära platser där folk hade kastat sig på alla gräsytor som fanns. Kul. Bra väder ska man ta tillvara på, det gjorde jag.

Kompade ut lite och kunde få en massa sol på nästippen, fint värre. Ni förstår ju redan att jag körde MTB igenoch inledningen av passet var bara morgonens pass fast åt andra hållet. Hade våndats och klurat på hur jag skulle ta mig uppför stigningen i skogen innan Björnön. Imorse var det ju utför och jag minns det som rätt brant och med mycket rötter och sten, men vet ni vad, det gick! Sånt är saker som man såhär MTB-initialt glädjs åt, när man fixar partier man klurat på. Lite som när man landade sin första 360 flip på skateboard. Fortsätte över åsen vid Hässlö och Badelunda, inga konstigheter. Mötte eller såg såklart inte en endaste MTB-cyklare till, givetvis var ju alla på plats i Sälen för Cykelvasan (undrar om jag också är där nästa år?). Fortsatte sedan dom flowiga fina stigarna runt Hökåsen, kändes som jag körde fort, men Strava talade om för mig att jag inte hade gjort det. Men det var snabbt för mig. Det är ändå rätt ballt att köra ”fort” på flowiga singletracks med MTB, eller rätt ballt? Det är sjukt skoj, punkt.
Skärmavbild 2017-08-11 kl. 19.02.14
Sedan blev det lite asfalt på Julpavägen i motvinden från helvetet och benen började muttra över trötthet dessutom. Vek sedan av in på gruset som leder in mot hästvägen som slutar i ett gärde och slutligen Mordor. Eller ja, inte Mordor så, men väl lajvarnas värld i Listaskogen. Därifrån ska det ju finnas en stig som leder upp på Rocklundas 15 km-spår och därifrån är det ju inte långt hem till fredagsölen. Nu valde jag kanske fel stig för den jag tog såg inte direkt ut att ha blivit cyklad alls. Men det är ju det fina med MTB, om du tänker att du kan cykla där så kan du förmodligen göra det, cykeln hanterar det och det är ju mest din förmåga att hantera cykeln som begränsar. Så mitt i Mörkmården med en jäkla massa sten och rötter var jag rätt långt bort från min komfortzon, men det blir ett sånt där tillfälle där man blir som man på skateboardspråk skulle ha benämnt som ”självstokad” över att hantera stigen.

Till sist så var jag ute på skyltningen för Black River Run och insåg att jag åtminstone inte skulle bli tvungen att övernatta ihop med Frodo och hans vänner i skogen över natten. Kom till sist ut på den sista snutten av Rocklundas 15 km spår, persade på den snutten, allt det tillskrivs bara cykeln för benen hade stannat hos Sauron på after-work. När jag med bredställ på gargeuppfarten vinkade farväl till Gimli så hade jag nästan 2 h på cykeldatorn. Benen kändes mer som 4 h landsväg. Sinnet var dock så gladlynt att jag kastade mig över att tvaga cykeln och klippa gräset. Efter lite pizza så sitter jag här i trädgården och skriver strunt. Kan vara en av dom första kvällarna denna sommar som det är så skönt att man kan sitta i trädgården. Imorgon stundar distans med klubben till Örsundsbro så jag lär täta dom luckor som kan finnas i energiintaget med lite godis vad det lider.

Kommentera

