Fredag for the masses

Skärmavbild 2017-08-11 kl. 09.59.26
Det är nog rätt lätt hänt att jag kommer låta som en idiot när jag sist på bollen kommit på hur kul det här med MTB-åkandet är. Men jag var ju länge motståndare till Facebook, färg-tv, jul, påsk och midsommar också så det är ju lite min grej att vara sist på bollen som ni förstår.

Imorse var jag nog lite mosig i benen från igår men solen strålade som aldrig förr den här sommaren så det var bara och flyga i cykelstassen. Gränslade Katjas MTB ännu en gång och styrde mot jobbet via stigarna på åsen vid Badelunda och Hässlö. Kul är ändå att dom tekniska framstegen eller vågandet ändå går framåt även om jag är långt från någon raket. Idag var det lite obehagligt med solens position som emellanåt bröt igenom och bländade så man knappt såg rötter eller stenar bitvis. Men sånt löses väl gissningsvis framöver med mindre broms. Precis som med skateboard kan jag uppleva att det blir frustrerande när man inte riktigt vågar vissa partier eller faktiskt misslyckas med dom.

Bilden är från toppen av himlabacken, gjorde två försök att cykla upp. Bara för att inse bägge gångerna att jag borde petat i lägre växlar. Tanten som gick med hunden torde ha trott att jag var dum i huvudet när jag släpade upp cykeln sista biten i backen. Det och ett leende bjuckade jag på innan jag rullade sista biten till jobbet, en annan dag cyklar jag uppför hela.

Den där aspekten med linjeval och sånt i skogen är rätt roligt och egentligen borde man gå/vända och köra vissa partier flera gånger för att verkligen förbättra sig. Samtidigt inser jag att det här man att cykla stig knappast är någon form av återhämtning, det crispar till benen en del bara av att ta sig framåt.

I eftermiddag ska jag försöka slicka lite sol och stig igen så vi kanske hörs igen till aftonen.

//han som är sist på bollen

Kommentera

