Stigar och gråväder

God eftermiddag, ordningen är återställd, barnen är här. Deras röster och skratt fyller huset igen, underbart. Nu ska dom dock ha utökat sommarlov med mina föräldrar två dagar så jag får lämna bort dom imorgon igen, men från tisdag kväll är ordningen vardag igen.

Vet inte men jag har en sällan skådad dålig period i min artros just nu. Inatt hade jag sjukt ont i båda höfterna så det var extremt svårt att sova. Ramlade upp och tog en alvedon vid 04.00-tiden och somnade sedan om. Befarade sedan att det skulle regna järnet ute och att min planerade korta träning på MTB skulle bli inställd. Nu regnade det inte så det var inget att fundera på.

Var hyfsat sliten från gårdagen och inte mentalt på hugget för att ta itu med några större tekniska utmaningar idag. Gjorde ett försök att hitta lite nya stigar vid Lundaskogen, lyckades väl sisådära. Rullade asfalt en bit innan jag körde ner på stigarna på Badelundaåsen fram till klubbstugan där jag vände och började leta mig mot Önsta IP där Melker skulle spela match. Gnuggade mig igenom Rönnbyskogen och lyckades hitta ett stenstök där jag fick svälja min stolthet och gå. Fick ihop 71′ när jag sladdade in till matchen. Under tiden jag var ute hann temperturen gå från 17-18 grader till 12 grader och mulet, blåst och lätt regn. Frös som en hund när jag kom hem.

Nu är det väl bara att förbereda sig på ännu en arbetsvecka, en vecka som även innebär att barnen börjar skola resp. fritids så vardagen blir ännu mer påtaglig.

En reaktion på ”Stigar och gråväder

Kommentera

