En regnig måndag i oktober

God lunchlåda på er. Ute är det gråare än gråast, det har regnat i det närmaste oavbrutet sedan imorse. Känns ju lite halvtungt att det här är det vi har att se framemot nu i fem månader. Man borde helt enkelt emigrera till typ Mallis eller något annat typiskt bra ställe.
Skärmavbild 2017-10-09 kl. 09.59.04
Gustav Wass brände väl av en bild på mig i fredags. Ni ser väl hur fantastiskt det hela var? Mer sånt här åt folket. Ärligt så får ju cross-säsongen ändå den här sidan av årsskiftet att flyta på rätt bra. Om jag nu även får feeling och kör SM i Göteborg i januari så kommer jag ju ha klarat av mer än halva den här ökenperioden men ändå haft fokus på något roligt. Efter fredagen så är jag lite mer sugen att förlänga säsongen bortom Västerås/Uppsala-helgen i början av november. Men vi får väl se.

Idag är det faktiskt inge mer barnaktiviteter än att Folke ska på elgitarr i eftermiddag, men dit ska han premiärknata själv idag. Så jag har planer på att göra det diaboliskt jobbigt för mig själv på Monarken efter middagen hemmavid. Träna helt enkelt. Min teori bygger oftast på minst två hårda pass/vecka, sedan vad dom består av brukar jag dessvärre skjuta från höften. Men nu under cross-säsongen är det oftast korta och riktigt hårda saker. Sedan får vi ju lite längre och minst lika hårda saker när vi kör ute på Kallecrossen, vilket vankar på onsdag kväll. Det kan bli ett lerbad av sällan skådat slag.

Aja, nu lär jag jobba på här så jag kan komma fram till Monark-timman någon gång.

Kommentera

