Punka och skogsonsdag

Hej på er! Igår blev det en promenad hem med cykeln från jobbet, upptäckte att bakdäcket på crossen var platt så jag skickade i en ny slang på lunchen. När jag sedan skulle cykla efter jobbet så hann jag 500 meter så var det platt igen och ja, jag hade känt på däck och fälg innan jag la in ny slang. Nåväl, en promenad i vårvädret i cykelskor säger man väl inte nej till. Väl hemma kände jag mig less på crossen och skyfflade in den långt in i garaget där den nu får vila till i augusti när tankarna på en cross-säsong kommer. Tills dess får landsvägscykeln och MTBn jobba. Den sistnämnda blev valet imorse, körde lite stig dessutom, torrare än sist men vissa delar fortfarande för kladdiga för att det ska vara riktigt kul.

Nu lär allt förändras under dagen när det nu ska regna hela dagen så mycket lutar åt asfalts-mtb på vägen hem, om jag inte får ett plötsligt sug efter att se ut som ett lertroll. Vi får se helt enkelt!

Lämna en kommentar