Jag och Pogacar

Hej på er! Givetvis ska man som glad gubbe på 49 år inte jämföra sig med världens bästa cyklist men när man börjar göra det inser man hur sjukt bra dom är på att cykla. Igår körde jag 3 x 8’(30/30”) jag försökte att se siffror på 330W (5,5W/kg) under dom 30 sekunder jag tog i.

Som ur ett personligt perspektiv var jag riktigt nöjd med gårdagen, det var ett steg framåt. Men om Pogacar cyklat med mig hade han fortsatt på mina wattsiffror i flera timmar och då menar jag siffrorna jag höll i 30 ynka sekunder. Dom är ändå rätt vassa dom där proffscyklisterna.

Idag körde jag 30 km i underbart sommarväder till jobbet. Magiska bilfria vägar och bara djuren som sällskap bitvis.

På vägen hem drog jag ett gubbgnet och blev lite smygtrött sådär skönt inför fredagsmiddagen liksom.

I helgen blir det väl lite stök inför ett stundande studentfirande och lite träning ska väl hinnas med också. Hörs.

Lämna en kommentar