Sista dagen på Lanzarote

God natt, kväll eller morgon. Nu är det sista kvällen här på Lanzarote, imorgon styr vi hem mot snöslunga, benvärmare och långfingrade handskar. Som jag kommer sakna kortkort och sjödrypande svett i stigningarna.

Idag siktade jag på Mirador del Rio. Insåg tidigt att vinden skulle sula mig i nyllet hela vägen dit, i takt med att jag skulle sluka höjdmeter i en rasande takt. Benen var sv bajskaraktär vilket gjorde resan från Teguise och förbi Los Vallos 8 km @ 4% i motvind till en jobbig upplevelse. Navigerade lite fel till sist och fick för mycket dålig asfalt under hjulen så jag vände bara om. Belönades med den sista halvan av Tabayesco-stigningen.


Väl i närheten av Puerto del Carmen fulskarvade jag upp till 100 km, gav 1800 höjdmeter och trötta ben.

Har haft en underbar vecka med barnen och världens bästa föräldrar. Sol varje dag och fina cykelvägar och god hänsyn i trafiken. Hoppas några av dessa saker följer med hem.

En reaktion på ”Sista dagen på Lanzarote

Lämna en kommentar