Anundsloppet 2014

Jahapp då sitter man här med en läglig Mancold efter Anundsloppet, snacka om tajming lixxom. Loppet då, jodå, skaplig Lützen-dimma när jag rullade för att hämta nummerlapparna. Det var rätt dimmigt när vi startade också.
Skärmavbild 2014-09-07 kl. 20.07.16
Lützen? Eller bara Anundshög? Starten har gått och ännu sitter man ju fint!

Per omgående efter att vi rullat ut på stora varvet så känner jag mig sjukt obekväm med att köra i klungan, feg helt enkelt, varför är högst oklart, har faktiskt känt mig högst orädd under säsongen på det viset iallafall. Så jag hamnar längst bak och ligger och muttrar och funderar på att bryta och skita i att tävla på LVG överhuvudtaget. Gör några få försök att ta mig fram men tappar lika snabbt position igen. Kort sagt skulle man kunna säga att jag göra mitt bästa för att bli avhängd under alla varv utom två. Trots att jag försöker har jag för bra ben och banan är för lättåkt för att jag ska flyga av och jag börjar gaska mod i mig själv. Ut på sista varvet öppnar det upp och jag glider förbi hela klungan, från sist till först i bästa Luca Paolini-style, där slutar dock likheterna. Kör lugnt och behärskat i hopp om att någon ska gå iväg och att det ska vara rätt folks att gå med. Släpper två cyklister innan Norbergs-Gunnar med lagkamrater glider upp, kastar mig in på hjul och det börjar gå fort. Det känns suveränt i benen och jag hoppas kunna hålla position så länge jag kan, då kan det bli något. Dock vet man ju att heeela klungan sitter bakom och med 4 km till mål glider dom förbi och jag tappar igen till akterpositionerna av klungan. Ut på spurtrakan börjar hetsen, två cyklister krokar i framför, Pervélo hindras av detta, jag glider förbi, plockar horder av cyklister som dragit igång spurten för tidigt och kroknar betänkligt. Har inga resultat tyvärr, men jag inser att jag kastade bort snorbra ben genom att ta mest vind i hela klungan idag, hade jag varit mer på hugget och trott mer på mig själv hade det kunnat bli bra idag, riktigt bra. Var knappt sliten när jag gick i mål… Helsjukt! Så jag är rätt missnöjd med mitt utförande, så när som på sista varvet som får godkänt.
Skärmavbild 2014-09-07 kl. 20.07.30
Inte helt nöjd kille lixxom!

Aja, ni kan se allt på Strava här. Tack till alla VCK:are som supportade längs banan, det är sjukt grymt. Och varsågod Jocke och Dante i bilen bakom som fick njuta av min skitåkning längst bak, det ska bli bättre nästa år.

Nu börjar ju iallafall säsongen på riktigt, CX-säsongen that is! Som jag längtat!

2 reaktioner på ”Anundsloppet 2014

Lämna en kommentar