Höstlistan

Så fick jag ta över den däriga stafettpinnen om blogginlägget med Höstlistan så det är ju lixxom bara att leverera.

1. Känner du dig glad och lycklig nu när hösten är här?
Både och måste jag säga, jag är överlycklig över att cx-säsongen är här, samtidigt får jag lite små-ångest över att all vardagsträning snart måste bedrivas i totalt mörker under ett halvår. Men jag måste säga att jag älskar dom där krispiga höstdagarna också och eftersom jag inte är mörkrädd så måste jag väl ändå säga att jag är glad och lycklig.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Gissningsvis min CX Sweden-mössa, varm och go och såklart snygg. Värmer och kläder på en och samma gång.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Livet i allmänhet såg nog likadant ut då som nu. Vi (jag och Contis) hade nyss tagit beslutet att börja tävla på CX, kanske det smartaste/roligaste cykeldraget jag gjort.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Oj, jag lever ju ett varannan-veckas-liv med barnen ena veckan och själv andra veckan. Så ena veckan försöker jag vara världens bästa pappa åt dom, andra veckan försöker jag bara världens bästa mig själv och cykla så mycket jag bara kan ute, då jag sitter av rätt mycket tid på trailer under barnveckorna. Oja, sedan jobbar jag också, gör annonser på Västerås Tidning.

5. Vad ska du köra på för cykel i höst?
Så länge det är CX-säsong kommer jag nog köra min mesta cykling på min Ridley X-Night i höst. Men när det blir lite vintrigare så blir det vintercross, pansarcykeln Boardman CX Comp med dubbdäck, men det hoppas jag dröjer.

6. Vad lyssnar du för musik just nu?
Just nu är jag inne i en period med gammal hip hop: Method Man, Redman, Wu-Tang sån gammal fin hip hop innan det skulle sjungas i varenda refräng… Ni kan ju glutta i min hip hop spellista här:

7. Tänker du resa någonstans i höst?
Njaej, jag kommer fara runt på CX-cupen i så det kommer ju innebära en resa till Göteborg i mitten på November, utöver det så blir det bara vara hemma.

8. Tre senast körda lopp/tävlingar:
Stockholmscupen CX -Knugencross, Ekerö
Anundsloppet
Veteran-SMi Värmano

9. Vad är bäst med sommaren?
Allt! Jag skulle kunna ha sommar året runt, eller iallafall vår/sommar/höst, det där med vinter kan vi skippa.

10. Vad är sämst med sommaren?
Inget! Absolut inget!

11. Senast köpta cykelpryl?
Om en cykel räknas som en cykelpryl så är det en cykel. Min nya cross en Ridley X-Night, barnsligt glad i den cykeln.
Skärmavbild 2014-09-10 kl. 22.24.38

12. Ditt bästa träningstips inför hösten?
Börja tävla på CX!!! Det gör hela hösten till en fest. Hösten – den andra våren!

13. Hur ser du på framtiden?
Ljust, jag tycker det är roligare att fokusera på lösningar/möjligheter än problem. Jag har realistiska och inspirerande framtidsmål på cykeln. Jag har mina fantastiska barn vars härliga liv jag har förmånen att följa.

Det var väl det hela… Har svårt att hitta några att passa den vidare till helt ärligt!

En reaktion på ”Höstlistan

  1. Pingback: Våra höstlistor.

Lämna en kommentar