När man är förkyld!

Image
Jagar väl Contis i hårnålarna på stranden i lördags. Foto: Mikael Iremo

Ja, när man är förkyld och inte kan träna idag iallafall så kan man ju reflektera över lördagens åkning. Tror jag körde mitt livs bästa cross i lördags, stark och bättre tekniskt än någon gång förut. Nu är det såklart inte riktigt rättvist då vi tränat på banan, så det är lätt att köra bra där såklart. Men ändå har jag aldrig kört så bra på den banan, den aviga högersvängen som jag inte klarade en endaste gång på träningen kvällen innan gick hem alla gånger. Givetvis stärker det självförtroendet och tron att om jag startar bättre och slipper en bana där vi inom loppet av dom första 500 metrarna får hoppa av cyklarna 3 ggr ska kunna placera mig bättre i fältet än jag gjort. Givetvis är det lätt att spekulera, men det ska cyklas om det i praktiken!

Aja, vi får väl se i Karlstad hur det går…

Lämna en kommentar