Trettio-trettio

Hej på er! Igår efter avklarat VAB klämde jag in veckans andra intervallpass, ute på BMCn i vad som var den här vinterns minst kalla dag. Brukar egentligen hålla mig från att köra intervallpass två dagar på rad men jag var taggad och kände mig pigg.

Körde 3 x 8’ (30/30”) där målet var att hålla effekten en bit över 300W och det lyckades jag väl med. Blev jobbigt såklart men hade nog kunnat vrida ur trasan lite mer. Samtidigt är det ju en skönare känsla att känna att man har någon form av progression under passet istället för tvärtom. Avrundade med fyra minuter på 249W, kändes kontrollerat men hårt. Så överlag en bra känsla, en känsla jag vill fortsätta bygga på.

Idag har det bara pendlingspass-tränats i runda slängar 90’ totalt. Nu verkar det ju bli ruggväder i dagarna två innan våren verkar komma in och avlösa vintern, ska bli skönt!

Lämna en kommentar