Long time no blogging

Hej på er! Det var väl dryga veckan sedan jag besvärade er med ett ganska nattsvart och uppgivet inlägg med all rätt om ni frågar mig. Sedan jag skrev det har jag haft lite feber en sväng (läs helgen som var) men var ändå såpass fräsch att jag bedrivit pendlingspass i veckan. Det var i onsdags kväll som jag tog ut BMCN på ett pass som var utöver bara just pendlingspass, blev en kylslagen kväll över Julpavägen.

Kändes ändå som det fanns lite spår av mig själv i känslan där på kvällen. Igår körde jag rena intervaller åter på BMCN efter jobbet, vi skriver för enkelhetens skull 4 x 8’. Försökte vara konservativ rent effektmässigt och det kändes oväntat nog bra i benen var bara pulsen som drog iväg mer än den borde, vilket var väntat efter en strulig vecka. Nåväl, känslan var att jag hade kvar i benen att sätta in på banken och det var väl lite den känslan jag ville åt.

Idag var planen att rasta BMCn igen men det hade regnat och snöat under natten så det fick bli vinter/pendlingscykeln igen.

Blev ändå 2 x 20 km-isch på dagen så jag står på nästan 9 h ”träning” när vi går in i helgen.

Nu måste såklart allt gå rätt fram till vi ska cykla runt sjön om det ens finns en mikroskopisk chans att utfallet ska bli bättre än senast. Givetvis hoppas jag på mirakel. Hörs!

Lämna en kommentar