Lååångt om världens bästa helg?

Hur ska jag möjligen kunna sätta ord på den här helgen? Eller förmodligen genom att berätta den som den var kanske…

Slängde mig på tåget till hufvudstaden efter jobbet i fredags, hookade med Steven (hos vilken vi också bodde) och med Erik och till sist även Fredda. Bara redan där var helgen en succé att få hänga med mina bästa och äldsta vänner, att vi sedan skulle få göra det i temat som sammansvetsat oss i många år var ju ännu bättre. Och för att toppa det skulle vi få träffa alla andra från landet som vi har mött genom skateboardåkningen. Nu blev det dock lite trist eftersom stormen Sven stoppade Malmö-ligan från att ansluta.

Fredagkvällen var det skatequiz på ”lokal”, vårat sammansvetsade lag tog en andra plats i den grymt svåra och roliga quizen.

Image
Kaboom, svårt, kul och underbart!

För det belönades vi med en flaska 40’s och varsin Rippers Choice-tröja. Det hela följdes av mer ljug och maltdryck innan vi tog en rätt ”tidig” kväll.

På lördagen var det alltså så dags för själva tävlingen, vi drog till Fryshuset rätt tidigt och mötte upp med Oscar som kommit upp på morgonen. Nu skulle det alltså tävlas på skateboard igen, kan inte minnas när jag gjorde det sist. Hade givetvis inga krav på mig själv då jag knappt kan åka på grund av artrosen och den totala frånvaron av åkning sedan juli i år. Ytan var rätt tom och det gick rätt okej att skejta på bra i några timmar innan det det vanliga tävlingskaoset på ytan. Dock var det bara idel positiva miner och leenden på allas läppar hela dagen, det lixxom sken igen hur kul alla tyckte det var att alla kom tillsammans igen för den här grejjen.

Image
En yta full med leende skateboardgubbar, härligt!

Mitt egna åk är inte mycket att orda om, Steven och Fredda däremot körde fantastiskt bra och blev till sist 4:a resp. 5:a. Rätt spaka ben på många i finalen, då det blev en lååååång dag med många timmar på brädan.

Rätt nöjda när vi kunde släpa oss hemåt till Steven för pizza och ölhydrater och skitsnack innan själva efterfesten. Mycket ljug och ännu mer garv innan vi gick på festen som var sprakande, så sprakande att all öl tog slut i baren, det är lite så det går när man samlar ihop ett gäng skateboardgubbar. Vi tog oss lite rundare under fötterna hem till Steven igen för nattsömn.

Image
Sicket världsklass gäng, tack för att ni finns grabbar (gubbar)! Erik fick hålla i kameran.

Blev en tidig hemfärd till Västerås för mig och Fredda, lite trötta och smygbakis när vi gick upp men ändå skönt att komma hem tidigt. Jag landade en sväng på soffan innan jag svidade om och drog ut och tränade (så jag var inte kopiöst bakis). Rätt sega ben efter gårdagen och fina snöiga vägar gjorde att jag blev rätt crisp på slutet av passet. Men 2 timmar på skitfina vintervägar klagar man lixxom inte på.

Image
Ibland är det bara så jävla fint!

Nu kan ju vän av ordning fundera över det där med helgens festande och min hyfsat seriösa inställning till min cykling/träning. Jag filosoferar som såhär, om jag inte då och då hittar på sånt här kanske jag inte skulle orka motivera mig att träna lika mycket som jag gör och då väger det lixxom upp allt ändå… Är ni med? Huvudet måste få sitt också, annars funkar det inte!

I helgen har huvudet fått sitt i massor, största tacket till Martin och Mange och company som styrde hela Gold School arret så suveränt, till alla jag träffade, vi ses på Gold School 2014!

Nu ska jag sova!

4 reaktioner på ”Lååångt om världens bästa helg?

  1. Jonas Bohr december 8, 2013 / 19:16

    Helt rätt Johan! When its time to party its time to party. Tiden räcker gott till både träning o fest:-)

  2. swyzak december 8, 2013 / 20:17

    Ja, så är det ju faktiskt!

  3. Katja december 10, 2013 / 09:05

    Klart som fan man måste både pausa och festa ibland. Helt jävla rätt.

    • swyzak december 10, 2013 / 16:09

      Jo så är det ju!

Lämna en kommentar