Söndagsdistansen inget ä(e)ro som den

Tuna-Jim kom förbi imorse och vi cyklade ned mot Djäkneberget och mötte upp Katja, Conttis och Johanna. I dagens uppställning återfanns det en cyklist på racer (Katja), en på en kolfiber-cross (Conttis), två på vintercrossar utan dubb (undertecknad och Tuna-Jim) och till sist en tapper kämpa på mtb med typ en miljard dubb i däcken, strongt jobbat idag Johanna, förstår vad du ska flyga fram på racern sedan.

Vi satte av i sikte mot Enköping där fikat enligt utsago skulle vara fint. Jag har inte fikat på ett endaste distanspass i vinter så det kunde väl vara för kul att fika in mars. Gråmulet och härligt som en bättre vårklassiker.
Image
Dagens kämpa – Johanna och undertecknad spanar in ett Västmanländskt gärde. Foto: Katja.

Via lite fina vägar kom vi så till Enköping och fikat höll utlovad världsklass och jag insåg att idag skulle jag minsann inte bonka på passets andra halva. Hemåt hade vi vinden i ryggen och vi delade upp oss så jag, Tuna-Jim och Conttis höll lite högre fart och vände sedan och mötte upp Katja som såg till att Johanna kämpade sig hem. Sista milen på passet avslutade vi tillsammans.

Image
Tuna-Jim, undertecknad och Katja på väg hemåt. Foto: Conttis.

Kändes bra idag, så höll vi oss också lugna och städade, några små bussprätt men annars disciplinerat. Kul också att möta flera som hade letat fram cyklarna efter vintern. Ni kan skåda passet här.

Nu ska jag ta tag i att bygga lite på det där Legot som Folke fick när han fyllde år, kanske jag får se en överlycklig kille när Årtusende Falken är klar när han kommer på torsdag.

En reaktion på ”Söndagsdistansen inget ä(e)ro som den

Lämna en kommentar