Snart är det dags!

Image

På lördag startar årets upplaga av Girot, jag är taggad, antar att ni också är det? Jag kommer försöka se så mycket jag kan, om inte live så i efterhand, kan bli ruggigt intressant i år. Såhär två dagar innan det brakar loss så meddelas att Ivan Basso inte kommer till start, inte för att jag tror att han hade vinnarläge, men han är ändå en av dom stora på starlinjen dock med ett lite trassligt förflutet som jag inte går i på här. Pepp! Pepp! Självantändning är ordet!

Imorse var dock inte vädret fullt så glamouröst som igår kväll, bilden nedan är från gårdagen.
Image
Morgonpendlingen bjöd lite mer Mordor-betonat väder, mulet, fyra plusgrader och blåst. Det ska inte alltid vara glamouröst att vara cyklist. Körde 3 st 4:or för att få lite träningseffekt och värme i kroppen. Kändes rätt bra utom den sista som gick rakt in i vinden. Härdande har jag hört och i brist på backar få vi hålla till godo med vinden. Stravandet från passet hittar ni här.

Lämna en kommentar