Det kallas för tvivel

Image
SMACK på Arlanda Test Track i augusti förra året, dagen då mina tvivel försvann.

Min största brist som cyklist och kanske som människa är att jag tänker och analyserar för mycket för mitt eget bästa. Slutet av förra säsongen överkom jag mina tvivel på mig själv och att jag skulle kunna lära mig att cykla på tävling.

Efter helgens avställningsfest på lördagen och allmänt klena prestation på söndagen där jag igen släppte rullen har fått mig starkt att tvivla på mig själv igen. Jag vet att det bara krävs väldigt lite för att vända på den här steken såklart, kort sagt jag skulle behöva ett pass där jag känner mig bra på att cykla i helgen som kommer.

Nu är det inte konstigt att det blir såhär, efter en hel vinter utan någon direkt gruppkörning på det viset så är man inte lika bekväm som i höstas med situationen såklart.

Och rent fysiskt borde jag inte gräma mig, mitt test visar att jag har en bra kapacitet och lördagens soloplogande visade också den att jag pallar producera bra siffror under en hyfsad tidsperiod.

Såklart inte tankar man vill ha i huvudet med tävlingspremiären om tre veckor.

5 reaktioner på ”Det kallas för tvivel

  1. Cykelkatten mars 24, 2014 / 09:24

    Hörru, du har grym kondis och fantastisk lugn- och psykkapacitet. Det du behöver är mer och mer och mer cykling, alltså renodlad cykelstyrka. Bered dig på att det inte blir nån dans på rosor, denna tävlingspremiär – men du KOMMER att bli bättre för varje liten km du cyklar. Jämför dig inte för mycket. Olika kvalitéer etc. Du är på rätt väg, och du är grym. Kram!

    P.S. Lite tvivel är bara bra. Värre om man inte reflekterar alls och sen inte alls förstår varför man inte pallar / blir trött / skadad.

    • swyzak mars 24, 2014 / 12:14

      Jo, tack Katja! Jag vet ju att jag kan, men man vill gärna att vissa saker ska kännas bra någon gång innan premiären. Det kommer inte bli en dans på rosor, speciellt om det blir kantvindsfest.

  2. Per mars 24, 2014 / 09:29

    Ryck upp dig Johan! Nu i lördags var det nog så svårt att få till en rulle eftersom det inte gavs plats på vingen. Det blir bättre nästa lördag med lite taktiksnack innan vi drar igång

    • swyzak mars 24, 2014 / 12:16

      Så är det ju, jag är uppryckt! =) Ny möjligheter på lördag…

Lämna en kommentar